Dönüşüm sürecinizi başlatalım, kazanç ve başarıya birlikte ulaşalım!
SEO ve SEM Ne Demek?
- 05/08/2019 |
- 1779 |
- 3 dk okuma süresi |
İnternet, pazarlama, internet üzerinden pazarlama ya da internetten para kazanma konularını SEO ve SEM başlıkları altında toplayabiliriz. Kısaltılmış her iki kelime de İngilizce kökenlidir. SEO (Search Engine Optimization), arama motoru optimizasyonu SEM,(Search Engine Marketing) arama motoru pazarlamacılığıdır.
SEO ve SEM arasındaki farklara geçmeden
önce ikisinin de temel bir tanımını yapalım isterseniz. SEO’nun
açılımı Search Engine Optimization’dır, Türkçe’de Arama Motoru Optimizasyonu
olarak isimlendirilmiştir. SEO kısaca, Google gibi arama
motorlarında sitelerin veya sayfaların üst sıralara çıkması için yapılan
çalışmaların tümüdür.
SEM (Search Engine Marketing) ise Arama Motoru Pazarlaması’dır. En popüler
SEM aracı ise Google’ın Ads’dür. SEM kısaca, arama motorları üzerinden ücretli
reklam çıkılması işlemidir.
Şimdi gelelim bu iki dijital pazarlama yöntemlerinin
arasındaki farklara;
1. Kalıcılık: Google Ads ile bütçeniz
kadar arama sonuçlarında görüntülenebildiğiniz için kalıcılığınız bütçenize
bağlıdır. Reklamlardaki rekabet ve maliyet, reklamlarınızın çoğu zaman ya
çıkmamasına ya da alt sıralarda yer almasına sebep oluyor. Bu nedenle
sayfanızın arama sonuçlarında çıkması kalıcı olmamaktadır. SEO’da ise doğru ve
sürekli yapılan çalışmalar ile kalıcılığınız baki olmaktadır. Örneğin 1.
sayfada yer aldığınızı varsayalım yeni bir algoritmadan gelen dalgalanmalar ya
da yanlış yapılan bir çalışma olmadığı sürece yeriniz uzun süre 1. sırada yer
almaya devam edecektir.
2. Hız: SEM yani Google Ads,
Yandex Direct gibi reklam çalışmaları SEO’ya göre daha çabuk sonuç vermektedir.
Reklamlarınızın getirisini 1 gün içinde görebilir ve dönüşüm raporlarına
ulaşabilirsiniz. İstediğiniz anda reklamlara müdahale edebilir, durdurabilir,
yeniden reklam oluşturabilirsiniz. SEO’da ise uzun süreli bir çalışma
gerektiğinden sonuçları da 1-2 günde belli olmamaktadır. SEO'nun etkisini ve verimini
ölçmek için birkaç ay geçmesi gerekebilir.
3. Maliyet: SEO, SEM’e göre daha az
maliyete sahiptir. SEM’de, belirlenen anahtar kelimelerin tıklama başı maliyeti
diğer reklamverenlerin tekliflerine göre sürekli değiştiği için durağan bir
maliyette değildir, sürekli artışlar gösterebilmektedir. SEO’da ise önceden
belirlenen bir maliyet üzerinden gidilir ve bu maliyette artışlar olmaz. SEO
maliyeti Ads’e göre çok daha düşüktür.
4. CTR ( Tıklama Oranı): Arama yapan kullanıcılar
pek reklamlara tıklama eğilimi göstermemektedirler. Bunun sebebi ise reklam
ticari amaç güttüğü için kullanıcılara istedikleri içerikleri sunmuyor
olabiliyor. Kullanıcılar organik sonuçlarda çıkan sayfalara daha fazla tıklama
eğilimi göstermektedir, daha doğru ve isabetli içeriklerin yer aldığını
düşündükleri için. Yapılan araştırma sonuçlarına göre kullanıcılar arama
sonuçlarında %80 SEO’yu %20 SEM’i tercih ediyor. SEO sonuçlarının CTR oranları
daha fazladır.
5. İçerik Kalitesi: SEM’de ticari amaç
güdüldüğü için içerikler çok da kullanıcıyı doyurucu olmayabiliyor. SEO’da
temel amaç kullanıcı yararı olduğu için daha kullanıcı dostu içerikler
sıralamada yer almaktadır.
6. İlk Sayfa Garantisi: Google’ın kendi reklam
politikalarında da belirttiği gibi SEM’de hiçbir zaman ilk sıra veya sayfa
garantisi yoktur. Fakat SEO çalışmalarında doğru bir strateji izlendiği takdirde
ilk sayfaya geçilebilir ve yeriniz uzun süre kalıcı olabilir.
7. Bilinirlik: SEM reklamları ile
bütçeniz oranında platformda yer aldığınız için bilinirliğiniz de çok akılda
olmayacaktır. Fakat SEO çalışmaları ile sürekli sıralamanızı geliştirir, üst
sıralara çıkarak vitrinde markanızı sunabilirsiniz. Marka bilinirliğinize
katkısı oldukça büyük ve etkilidir. Bir Google Ads reklamı ile 1. sırada geçici
olarak yer alan siteyi düşünün bir de organik aramada 1. sırada çıkan markayı
düşünün. Sizce hangisi daha iyi intiba bırakır gözünüzde?
KAYNAK:
https://www.webtures.com.tr/blog/seo-ve-sem-arasindaki-7-fark/