Dönüşüm sürecinizi başlatalım, kazanç ve başarıya birlikte ulaşalım!
Google’da SEO ile İlk Sıralarda Çıkma Rehberi
- 10/08/2019 |
- 1245 |
- 2 dk okuma süresi |
SEO, son birkaç yıldır günümüzün en önemli sektörlerinden biri haline geldi. Reklam vermeden Google’da ilk sıralarda çıkmak çok önemlidir. İlk sayfada sadece 10 siteye yer verildiği düşünüldüğünde de rekabet ortamı gittikçe kızışmış oluyor diyebiliriz.
Öncelikle
domain alarak başlamalısınız tabi ki. Domain alırken stratejik düşünerek
anahtar kelimenizi iyi belirleyip ona göre alan adı almanız mantıklı olacaktır.
Ayrıca firma veya marka isminizi içeren bir domain daha alarak iki ayrı site
açmanız, bir site yapıp onun içinde ikinci siteye yönlendirmekten daha etkili
olacaktır. Bu işlemleri gerçekleştirdikten sonra sitemizi yapılandırırken SEO
uyumuna dikkat edilmelidir. Her sayfa için ayrı ayrı SEO çalışması yapılmalıdır.
Görseller de site yapılandırmasında çok önemlidir. Dolu içeriklerin yanı sıra
görsellerle de desteklenen bir sayfa çok etkili olacaktır. SEO uyumlu
makale yazımının nasıl kurallara dayandığını bir önceki yazımda anlatmıştım. O
kurallara uygun şekilde bir içerik hazırlanmalıdır. Her H tagları sırasıyla
kullanarak gerekli olan, mantıklı olan bir veya iki başlıkta anahtar kelimeyi
geçirip gerisini yazının içine bırakmak önem arz etmektedir. Google için H
tagların önemini kesinlikle unutmamalısınız. Örneğin H1 ile H2 taglarının
boyutları farklıdır. Sizin bu duruma css ile müdahale etmeniz gerekmektedir.
Böylece sayfanızın görünümünde eksi duruma düşmemiş olursunuz. Sayfa içeriğine
dönecek olursak; kesinlikle ama kesinlikle içeriğinizin özgün olması gereklidir.
Kopya içerikler ile Google’ın sitenizi üst sıralara çıkaracağını düşünüyor
musunuz gerçekten? Tabi ki çıkarmaz. “Çok uğraştırıcı ama ya!” dediğinizi duyar
gibiyim. Evet uğraşacaksınız. Ne kadar ekmek o kadar köfte felsefesi Google
amcamızda da geçerli. Ayrıca sitede kalınma süresi de çok önemli.
Ziyaretçilerin sitenizi hemen terk etmemesi de Google için çok önemli
konulardan biridir. Bu yüzden ziyaretçilerinizin sitenizde kalması için
stratejiler üretmeli ve ona uygun çalışmalar yapmalısınız. Backlink
çalışmalarıyla da desteklediğinizde Google için önem araz eden siteler arasına
girerek zaman içinde ilk sayfalara ulaşabilirsiniz.
Google
Analytics ile sitenizdeki ziyaretçi faaliyetlerini takip ederek yeni planlar
üretebilirsiniz. Son zamanların yükselen değeri UX ile de yani kullanıcı
deneyimi ile de sayfalarınızda nereler ön plana çıkıyor, en çok ekranın
nereleri dikkat çekiyor gibi bilgilere ulaşarak tasarıma ve yapılandırmaya ayrı
bir boyut getirebilir, bu sayede de otomatik olarak sitenizdeki ziyaretçilerin
sitede kalma sürelerini artırabilirsiniz.