Dönüşüm sürecinizi başlatalım, kazanç ve başarıya birlikte ulaşalım!
E-Ticaret Siteleri İçin SEO Önerileri
- 05/08/2019 |
- 1564 |
- 4 dk okuma süresi |
E-Ticaret
sitelerinde SEO hizmeti veriyorsanız ya da E-Ticaret sitesi sahibi iseniz
ihtiyacınız olan E-Ticaret SEO taktiklerini bu yazımızda bulabilirsiniz.
E-Ticaret için SEO önerilerine geçmeden önce kısaca SEO’nun ne olduğundan
bahsetmeliyiz. Çünkü E-Ticaret sitesi sahiplerinin bir kısmı bu konu hakkında
fikir sahibi olmayabilir.
SEO Nedir?
SEO arama
motorlarında görünürlüğünüzü ve tıklama sayılarını arttırmak için yapılan
işlemlerin bütünüdür. Bu işlemlerin bir kısmı teknik işlemler bir kısmı ise
fazla teknik olmayan basit ama bir o kadar da zor işlemdir. Teknik SEO
işlemleri için yazılımcı desteği almanız gerekebilir. Geri kalan işlemler için
ise sadece bilgi sahibi olmanız yeterlidir. Doğru uygulamalar sayesinde web
siteniz Google ve diğer arama motorlarında ilk sıralara çıkabilir.
Sitenizi, Google ve diğer arama motorları
için optimize etme işlemlerinin bütününe SEO denir. Google yapay zeka alt
yapılı birçok farklı algoritma ile siteleri tarar, ardından sıralamaya sokar.
Aslında oluşturulan her bir sayfa onlarca farklı sınava tabi tutulur. Sınavdan
geçer not alan sayfalar, odak kelimeleri ve belirli kelimelerde başarılı
sıralamalar elde eder.
Sitenizi bu sınavlardan geçer alır hale getirmeniz için uygulayacağınız yöntemler, sitenin çeşidine göre bazı değişiklikler gösterebilir. Örneğin wordpress alt yapılı bir siteniz var ise All in one SEO ve Yoast SEO eklentileri kullanarak birçok teknik işlemi kolayca yapabilirsiniz. Ama E-Ticaret siteniz var ise yapacağınız işlemler daha kısıtlı olabilir. Çünkü binlerce ürün sayfanız ve size ait olmayan hazır paket yazılım bir E-Ticaret siteniz olması muhtemeldir.
E-Ticaret Siteleri İçin SEO Nedir?
Aslında genel SEO kriterlerinden öteye baktığımızda E-Ticaret siteleri
için farklı algoritmalar çalıştığını görebilirsiniz. Örneğin HTTPS güvenlik
sertifikası bulunmayan bir E-Ticaret sitesi sizin önünüzde yer alabilir.
Burada kullanıcı deneyimi ve kullanıcı davranışları gibi önemli faktörler etken
olmaktadır. Google, 2018 yılının başları ile sonları arasında büyük algoritma
değişiklikleri yaptı. 2019 yılında geçerli olan SEO kriterleri kendini belli
etmeye başladı.
Site Hızı
Site hızı, 2019 yılında en çok dikkat edilen kriterlerden biri
olacaktır. PageSpeed aracının güncellenmesinin ardından mobil site hızı
performansları epey etkilendi. Birçok site bu durumdan kötü etkilendi.
E-Ticaret Sitelerinde Görsel Optimizasyon Nasıl Yapılır?
E-Ticaret sitelerinde site hızını en çok etkileyen faktör
ürünlerin görsel boyutlarıdır. Sitenizdeki ürünlerin görsellerini optimize
etmeden yüklemiş olmanız muhtemeldir. Öncelikle kendinize bir liste
yapmalısınız.
Bu işlemi yapabilmeniz için ihtiyacınız olan iki adet araç; Screaming Frog ve TinyPNG.
Screaming Frog, sitenizin tamamında tarama yapan bir araçtır.
Sitenizdeki tüm sayfaları tarayarak SEO yaparken işinize yarayacak bilgileri
sunar. Anahtar kelimeler, meta açıklamalar, meta başlıklar, kelime uzunlukları,
h1, h2 etiketleri, görsel boyutları gibi birçok bilgiyi alabilirsiniz.
Görsel optimizasyonları için, görsel boyutlarının listesini dışarı
aktarmalısınız. Sitenizi taradıktan sonra üst menüde bulunan Bulk Export’a tıkladıktan sonra açılan menüde İmages seçeneğindeki Over Size 100 kb Inlinks seçeneği ile 100 kb aşan tüm görsellerin listesini CSV olarak
alabilirsiniz. Excel kullanarak listeyi excel tablosu haline çevirebilirsiniz.
Listenizde görsel adresi, görselin bulunduğu ürünün adresi ve
görsel boyutu bilgisi olacaktır. Görsellerimizi bilgisayarımıza indirdikten
sonra TinyPNG ya da benzeri bir görsel sıkıştırma uygulaması ile
görsellerini sıkıştırabilirsiniz.
Dipnot: Görsellerinizi tekrar elden geçirme şansı bulmuşken görsel
isimlerini yeniden adlandırabilirsiniz. Örneğin “IMG-2323” şeklinde eklenen bir
görsel var ise bunu “urun-adi” şeklinde tekrardan kaydetmeniz SEO açısından
faydalı olacaktır.
Kullanıcı Deneyimi
UX / UI, tasarım ve deneyim… İkisi de kullanıcıya dokunmalıdır.
Kullanıcı deneyimine uyumlu tasarım yapan uzmanlar her zaman kullanıcıların
internet sitesindeki deneyimlerini kolaylaştırmak ve iyileştirmek için
çalışırlar. E-Ticaret sitelerinde doğru kullanıcı deneyimini yakalayabilmek
için, doğru sepet adımları, doğru banner tasarımları ve menü yapıları için
tasarım yaparlar. Hazır paket bir E-Ticaret sitesi satın alacaksanız veya
elinizdeki site hazır paket ise, özel tasarım ve özel yazılıma geçmenizi
öneriyoruz.
SEO’da başarılı olan rakiplerinizi inceleyin. Satış yaptığınız
ürün kategorisinde zirvede olan sitelerin tasarımlarındaki hataları ve doğruları
tespit edin. İşlemlerinizi bu yönde ilerletin.
İçerik
İçerik, SEO’da en önemli kriterlerden biridir. “Blog sitesi değil
bizim sitemiz, ürün satışı yapıyoruz” diyebilirsiniz belki ama cidden durumlar
çok farklı. Kategori yazıları, title ve descriptionlar için özel stratejiler
üretmeniz gerekli. Screaming Frog aracını tekrar kullanarak duplicate / missing
/ over 160 character description sayfalarınızı tekrar güncellemelisiniz.
E-Ticaret sitelerinde toplu SEO güncelleme adı altında topluca description
güncellemeleri yapabilirsiniz ama yine de manuel olarak hepsini farklı ve özgün
bir şekilde yazmanız daha iyi olacaktır.
Kullanıcı Davranışı Analizi ve Doğru Dijital Yatırım
Evet, belki de daha önce duymadığınız bir başlık. SEO organik
trafik için yapılıyor ise dijital yatırım bu işin içerisinde mi? Tabii ki,
doğru dijital yatırım, organik trafiğinizi arttıracaktır. Bunun sebebi ise
Google Ads reklamları ve sosyal medya reklamları ile sitenizi ilk kez ziyaret
edecek kullanıcıların, site içerisinde davranış gerçekleştirmesi, dönüşüm
yakalamanız ve siteyi tekrar ziyaret etmeleri yani returning visitor. Bu
şartları yakalayacak doğru bir yatırım ile sitenizin organik trafiğini ve marka
bilinirliğinizi arttırabilirsiniz.
KAYNAK
https://blog.112dijital.com/e-ticaret-siteleri-icin-seo-onerileri/