Dönüşüm sürecinizi başlatalım, kazanç ve başarıya birlikte ulaşalım!
5 Önemli E-Ticaret Stratejisi ve İşinize Etkileri
- 10/04/2019 |
- 3685 |
- 3 dk okuma süresi |
Bu yazıda sizinle 5 önemli e-ticaret stratejisi ile işletmenize sunabileceğiniz katkıları inceleyeceğiz.
Teknolojinin gelişmesiyle
ve dijital dönüşümle birlikte herkesin elinde küçük bir sanal alışveriş merkezi var. Yeni uygulamalar, online
mağazalar ve e-ticaret siteleri, sadece birkaç tıkla istediğimiz ürün ve
hizmetlere erişmemizi sağlıyor. Arabanız yolda mı kaldı? Sorun değil.
Uygulamayı açıp çekici çağırabilirsiniz. Ya da acil bir ürüne mi ihtiyacınız
var? Hemen telefonunuzu açın ve sipariş verin. Böyle bir ortamda e-ticaret, her
geçen gün daha da güçleniyor. Fakat zamana ayak uydurabilmek için izlemeniz
gereken bazı e-ticaret stratejileri var.
1. Çok Kanallı Pazarlama
E-ticaret stratejisi konusunu ele
aldığımızda, en önemli bileşen birden fazla kanal kullanarak pazarlama
gerçekleştirmek oluyor. Tüm kullanıcıların kullandıkları ve satın alma
davranışı gerçekleştirdiği kanallar farklıdır. Kimileri laptop ile alışveriş
yaparken, kimileri de akıllı telefonundaki uygulamaları tercih etmektedir. Bu
durum da çok kanallı pazarlama stratejilerinin ortaya çıkmasına neden olmuştur.
Bu pazarlama türünde, online
mağazanızda sattığınız ürünlerin farklı cihaz ve ekran türlerinde sorunsuz bir
şekilde görüntülenmesi gerekmektedir. Kullanıcılar bilgisayar ya da tablet kullanırken,
ürün görsellerini ve açıklamalarını net bir şekilde görmelidir. Mobil
cihazlarda yaşanan ekrana sığmama gibi durumlar, e-ticaret sitenizin başarısını
önemli oranda düşürecektir. Pazarlama yaparken tüm kanalları değerlendirin ve
her birine göre optimize edilmiş hizmetler sunun.
2. Özgün İçerik Paylaşımı
Günümüzde içerik, online hizmet veren
tüm işletmeler için olmazsa olmaz bileşenlerden biridir. Söz konusu e-ticaret
siteleri olduğunda ise içeriğin önemi daha da artmaktadır. E-ticaret stratejisi
oluştururken, içerik hazırlama ve içerik paylaşımını stratejinizin merkezine
yerleştirmeniz gerekir. Ürünlerinizin özelliklerini ön plana çıkaran tüm
içerikler, online dünyada ün kazanmanıza ve işlerinizi geliştirmenize yardımcı
olacaktır.
İçerik hazırlama ve planlama sürecinde
dikkat etmeniz gereken bazı noktalar vardır. Bunlardan birincisi, sunduğunuz
ürünlerle ilgili içerik hazırlamaktır. Diğeri ise belirli aralıklarda paylaşım
yapmaktır. Eğer uzun süre paylaşım yapmazsanız, kullanıcılar sizin aktif
olmadığınızı düşünür. Bu durumda ise rakip firmaları tercih edebilirler. Sosyal
medyanın dinamik yapısına ayak uydurun ve içeriği e-ticaret stratejisi ile
zenginleştirin.
3. Sosyal Medya Etkileşimi
İçerikten sonra diğer bir önemli konu ise sosyal medya
etkileşimidir. Kullanıcılar, artık sosyal medya üzerinde gördükleri popüler
ürünlere yönelmektedir. Bu nedenle mümkün olduğu kadar sosyal medya üzerinde
var olmaya çalışın. Doğru bir hedef kitle oluşturarak etkileyici pazarlama
kampanyalarıyla görünürlüğünüzü üst düzeye çıkarın. Aynı zamanda reklam
bütçenizin önemli bir kısmını da sosyal medya kanalları üzerinden yapacağınız
reklamlara ayırabilirsiniz. Geleneksel basılı reklamlarla karşılaştırıldığında
Instagram ve Twitter gibi kanallar üzerinden verilen reklamların etkileri daha
fazla olmaktadır.
4. Kişiselleştirilmiş Hizmetler
Eğer müşterileriniz sunduğunuz ürün
veya hizmetten memnun değilse, e-ticaret kariyeriniz başlamadan bitebilir.
Herkesin her şeyden anında haberdar olduğu bir dünyada müşteri memnuniyeti
oldukça önemli bir hâl almıştır. Memnun olmayan bir müşteri size büyük zararlar
verebilir. Bu müşteriye karşı elinizde 10.000 tane memnun müşteri olsa bile.
Ama bu noktada izleyebileceğiniz bir
e-ticaret stratejisi var. Müşteri hizmetlerinizi kişiselleştirerek, müşteri
memnuniyeti seviyenizi önemli oradan artırabilirsiniz. Yapmanız gereken şey,
müşterinizi dinlemek ve sorununa özel, onu memnun edecek çözüm seçenekleri
sunmak. Google Analytics gibi ölçüm araçlarını kullanarak müşterilerinizin
sitenizdeki hareketlerini izleyebilirsiniz. Daha sonra indirim kuponu ya da
‘bir alana bir hediye’ gibi kampanyalarla müşteri memnuniyetini arttırabilirsiniz.
5. Video ile İçerik Pazarlama
E-ticaret stratejisi olarak vereceğimiz
son madde, tüm online işletmelere uygun olmayabilir. Video ile içerik
pazarlaması, son zamanlarda sıklıkla yapılmaktadır. YouTube gibi video yayın
kanalları üzerinden ürünlerinizi kolaylıkla tanıtabilirsiniz. Eğer ürününüz
video ile içerik pazarlamasına uygun değilse, görsel ya
da metin ile içerik pazarlaması yöntemlerini de kullanabilirsiniz.
KAYNAK
https://www.webtures.com.tr/blog/5-onemli-e-ticaret-stratejisi-ve-isinize-etkileri/